top of page
  • תמונת הסופר/תטל בת הים

צב 🐢 שהסתבך בחוט דיג

כביכול יום רגיל ככל הימים, נכנסת לשחות ובדרך פוגשת חבר בת גלימי שחוזר משחיית הבוקר.

מדברים ופתאם הוא מרגיש שהוא הסתבך בחוט, אנחנו בודקים ורואים שזה חוט שאין לו סוף וכל אחד מתחיל לאסוף בכיוון אחר ופתאם אני רואה צבה מסכנה שהסתבכה בחוט ומנסה להשתחרר ללא הצלחה, את החוט לא ניתן לקרוע והפתרון היחיד הוא להביא מספריים, איל נשאר עם החוט והצב חסר המזל ואני שוחה ספרינט לחוף ורצה להביא מספריים, עבר בראשי אולי להזעיק את רשות הטבע והגנים אבל זה ייקח זמן עד שיגיעו.

המספריים אצלי, רצה חזרה למים ושוחה במהירות, מגיעה לאיל ופתאום רואה צב והוא בלי חוטים, מההה, השתחרר? לא, זה צב סקרן שבא לצפות בדרמה ואולי דאג לחברו.

עוקבת אחר החוט ומתקרבת כמה שאני יכולה לצב, גזרתי את החוט והצב ברח ואני מקווה שהחוט שנשאר לו על הסנפיר פשוט ישתחרר ויפול.

אספנו את כל החוט והוא היה מאות מטרים משהו מטורף.

הצבה המדוברת מהיום תקרא 'ביש גדא', זאת לא הפעם הראשונה שהיא מסתבכת תרתי משמע, היא חוותה כבר נזק מאיתנו, השריון שלה היה מכופף בצד השמאלי שזה יכול להיות מאופנוע ים או סירת דייגים או כל כלי שייט אחר שפשוט טס לו על המים.

בבקשה שמרו על הים, אנחנו גורמים למספיק נזק ואם כל אחד מאיתנו יהיה מודע זה יחסוך קילוגרמים של זבל ויציל כמה חיים שמלכתחילה לא היו צריכים להיות בסכנה, אבסורד.

אני מודה על התזמון המדויק שבו הכל התרחש היום, הכניסה למים בדיוק בזמן של לפגוש את איל שהסתבך ולגלות את ביש גדא הצבה שהסתבכה, בקיצור מזל גדול, תודה שכך נגמר 👌


***בדיעבד התברר לי שהייתי צריכה ליצור קשר עם רשות הטבע והגנים שיבואו לטפל בצב ולא לשחרר אותו בעצמי כדי שחס וחלילה לא ישאר חוט והצב יהפוך לגידם, אז כאשר אתם נתקלים בצב במצוקה אנא התקשרו *3639



פוסט הבא

פוסט קודם

bottom of page