top of page
  • תמונת הסופר/תטל בת הים

החברים בנובמבר בריף בת גלים


חודש נובמבר בריף בת גלים הקסום מביא איתו מלא חברים חדשים ממשפחת הבטאים, טריגון חד אף, מחבטנית אפורה, אברתן רחב שן וכמובן הצבים של הריף שתמיד כאן כל השנה. פגשתי את הצבות הירוקות אליס וביאטריס, ואת הצבות החומות, ברטה ואת עופרה שאני מכירה מ 2018 וכל כך כיף לפגוש כל פעם מחדש ולראות שהיא בחיים, לסיפורה המלא של עופרה

ניצלתי את הראות הנהדרת שאופיינית לעונה לביקור באוניית הארלוזרוב שנגישה לכולם, פיסת היסטוריה במרחק סביר מהחוף. ההיסטוריה של אוניית המעפילים

שבוע שעבר עיריית חיפה הביאה טוויסט חיובי בנושא והצהירה שהיא מעוניינת שריף בת גלים יהיה לשמורה ימית ושפנתה בבקשה לרט"ג לקדם זאת, לבשורה המדהימה.


תודות למאבק על המרינה בבת גלים שהוכרע בניצחון יש לנו ריף להגן עליו, מאבק שנמשך יותר מעשור וכבר אז דרשו שהמקום יהיה שמורת טבע, נטולת סירות ממונעות המסכנות את כל קהילת הספורט הימי הלא ממונע ויותר חשוב את קהילת הצבים שזהו ביתה.


לפני ארבע שנים יצאה תכנית לשמורה ימית חדשה, ראש כרמל שאושרה והוכרזה לאחרונה ובתחילה כללה את שטח ריף בת גלים וברגע האחרון הריף ירד מהתכנית ועכשיו הזמן לתקן זאת.


לפני שנתיים נושא המרינה בבת גלים קם לתחיה והפעם דובר על האזור מול בה"ד חיל הים בו טמונה אוניית המעפילים ארלוזרוב. המקום היה החלופה שאיתה הסתיים המאבק הקודם, נכון להיום הצלחנו שוב למנוע מרינה באזור רגיש בשכונת בת גלים שכולל פיסת היסטוריה ומקום מרבץ לטריגונים בעונה הקרובה. הדיון בזום שהשתתפתי בכנסת


הטבע יותר חזק מהכל ומוכיח לנו זאת שוב ושוב ובחודשים האחרונים אני פוגשת ומתעדת כמויות של צבים ירוקים כמו שלא ראיתי בחיים ואני כל חיי כאן, זה רק הולך וגדל, עניין של זמן שהמקום יהיה מוגן, למענם ולמען הדורות הבאים. לשמחתי בשנים האחרונות הצטרפו לשכונה אנשים שהים בליבם והפכו מיד לשותפים פעילים למען המטרה זו, תודה לקבוצת שומרי הים בת גלים ולקהילה הימית ראש כרמל.


אמשיך לפעול למען השמורה ואמשיך לתייג את המקום #שמורהימיתבתגלים עד שהמנטרה שלי תהיה למציאות. במקביל כמובן אמשיך בתיעוד, בהסברה ובהעלאת המודעות בשמירת הסביבה הימית, תרגישו חופשי להזמין אותי להרצות, לחבר אותי לגן, לבית ספר, לארגון שאוכל להמשיך ולהעביר את המסר שאנחנו השינוי!


קסם ים תיכון עם פרפר הצבה החומה

פוסט קודם

bottom of page