טל בת הים

24 נוב 20191 דקות

טנגו צבים

עודכן ב: 23 יונ 2020

פותחת את השבוע ונכנסת למים צלולים ברמות מדהימות, פשוט חלום מתמשך.
 
שוחה ופוגשת צב חמוד ומתלווה אליו, מדי פעם עוצר ואוכל אצות ועשבי ים, ממשיכה איתו ופתאם צץ צב נוסף שבא לכיוונו, לרגע זה היה נראה כמו ריקוד טנגו, אשכרה הסתכלו אחד על השני, מעניין מה עובר להם בראש, מה קיים במודעות שלהם ואם הם מזהים צב/ה שכבר פגשו...בקיצור, נדיר ממש!
 
ריף בת גלים לא מפסיק להפתיע, אני יודעת, אני חיה אותו כל יום מחדש ואני יודעת בוודאות שבעקבות החשיפה לאוצרות שאני פוגשת כאן הרבה אנשים מגיעים לכאן לצלול ולראות את הקסם, קסם שזקוק להגנתנו.

המקום ראוי להיות שמורה ימית כבר מזמן, עוד מימי סיום המאבק על המרינה שהסתיים בשנת 2007. בימים אלו ממש אושרה הרחבת שמורה ימית שקמונה ולא ברור מדוע היא לא כללה את ריף בת גלים. הריף זקוק להגנה על בעלי החיים ששוכנים כאן וגם לאנשים שנכנסים למים החשופים לפגיעה של כלי שיט ממונעים, אין הגבלת מרחק וכל אחד עושה כרצונו, אופנועי ים משתוללים, סירות דיג טסות וזה עניין של זמן עד שיקרה משהו...לי אישית היו הרבה מקרים של כמעט ולמזלי אני עדיין כאן, שלא נדבר על הנזק של פסולת הדיג שנשארת במים ומזיקה ליצורים חסרי ישע, את זה ראיתי במו עיני לצערי >>> http://bit.ly/Bishgada

הגיע הזמן לדאוג לפנינה הנדירה הזאת ולהגן עליה בצורה מסודרת המחייבת שמירת מרחק של כלי שיט ממונעים. יש כאן מלא ספורט ימי לא ממונע וגם מבלי להכריז על המקום כפארק ספורט ימי הוא כבר קיים, גולשי קייט, רוח, גלים, קייאקים, צוללנים, שחיינים, כולם כאן מאז ומתמיד ורק נוספים עוד.
 
הגיע הזמן לעשות סדר!

אתם איתי?

צב ים חום ובת הים

#היםואני#טלבתהים#שמורהימיתבתגלים#ריףבתגלים#פנינהימית#אהבה#תודה#יםאהבה#צביםחום#הרפתקאותבתהים#שמירהעלהקיים#שתידקותליםנקי#בתגלים